1402-10-16 16:18
756
0
88257
ثبت‌نام تا سوم بهمن ادامه دارد؛

خودسازی در ایستگاه اعتکاف

اعتکاف بهترین فرصت برای خودسازی است و معتکفان برای لحظات ناب عاشقی با خدا لحظه‌شماری می‌کنند تا میهمان خوان الهی شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، اعتکاف فرصتی برای خودسازی است که حضور قشر جوان در این مراسم معنوی باعث می‌شود تمام ادعاهای رسانه‌ها و یا افرادی که دین‌زدایی جامعه و جوانان را مطرح می‌کنند خط بطلان بکشد.

یکی از اقداماتی که باید توسط علمای جامعه انجام شود تبیین و اهمیت اعتکاف است معمولا عدم آگاهی نسبت به چیزی، سبب می­‌شود تا انسان آن را سخت و دشوار تلقی کند.

تبیین سادگی و عدم دشواری اعتکاف

بی‌اطلاعی از احکام، آداب و شرایط اعتکاف، باعث می‌شود تا در اذهان برخی مردم مشکل جلوه کند، حال آنکه اعتکاف گرچه با برخی محدودیت‌ها همراه است، عمل دشواری نیست.

در روایات متعددی بر فضیلت اعتکاف ماه رجب و رمضان اشاره شده است، در حدیثی از امام صادق علیه السلام فرمود: «کسی که ایام البیض از ماه رجب را روزه بگیرد، خداوند به ازای هر روز، ثواب روزه داری و شب زنده داری یک سال را برای او بنویسد، و در روز قیامت، در جایگاه ایمن شدگان از آتش دوزخ خواهد ایستاد.

اعتکاف فرصتی برای شستشوی آلودگی‌های گناه، مبارزه با نفس و نورانی ساختن دل و صفا بخشیدن به روح است که نباید از فضیلت آن غافل شد.

در زمان اعتکاف، انسان برای رهایی از تعلقات مادی و دلبستگی دنیوی به گوشه خلوت و دور از همه تعلقات مادی پناه می‌برد و با خدای خود نجوا می‌کند تا کدورت وزنگار را از چهره جان بزدایید از این رو مسئولان تبلیغات اسلامی در استان گلستان در تدارک هر چه باشکوهتر برگزار شدن این آئین معنوی در استان هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان در خصوص آخرین مهلت ثبت‌نام اعتکاف گفت: استقبال برای شرکت در این مراسم خوب بوده و روند ثبت‌نام تا سوم بهمن ادامه دارد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد محمدزاده با اشاره به اینکه ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان گلستان مبادرت به ثبت‌نام علاقمندان می‌کنند، افزود: تلاش داریم با همکاری روحانیون، امامان جماعت و مبلغین در برگزاری و تدارک این آئین معنوی به غنای کار بیفزاییم تا معتکفان از این خوان الهی بیشترین بهره معنوی را ببرند.

به گفته وی؛ سال گذشته بیش از ۴۲ مسجد در گرگان میزبان و اعتکاف بود و بیش از ۴ هزار نفر از مردم در این مراسم معنوی شرکت کردند.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.